April 2016 – maart 2017 Voorzitter directieteam Zorg thuis | Lelie zorggroep
Kern: Kwartiermaker van een winstgevend landelijk extramuraal zorgbedrijf
Eindverantwoordelijk voor 12 teams Hulp bij huishouden, 28 teams V&V, 10 teams Ambulante hulpverlening, 3 kleinschalige woonvormen en 12 externe zorgpartners/-ondernemers.
Hoofdtaken:
- Zorg Thuis als bedrijf weer rendabel maken door enerzijds krimp in niet-rendabele gebieden en anderzijds groei in de kerngebieden
- Ontwikkelen en als eindverantwoordelijke uitvoeren van het integraal plan Zorg Thuis (zorginhoudelijk, HR, identiteit, financieel, huisvesting/facilitair, ketenzorg, netwerken)
- Ondernemen in zorg: voortdurend op zoek naar nieuwe kansen om zorg te verbeteren, het netwerk te vergroten en verbanden met de omgeving te versterken (gemeenten, kerken, vrijwilligersorganisaties etc.)
- Leiden, inspireren en faciliteren van 25 teammanagers/zorgondernemers zodanig dat zij de gestelde doelen met hun teams kunnen realiseren
- Creëren van optimale samenwerking tussen de merken (Curadomi, Agathos en Lelie zorggroep) en de producten (HbH, V&V en IAH) die worden gevoerd met het oog op de continuïteit van hoogwaardige christelijke zorg in de regio.
September 2014 – april 2016 Regiodirecteur Noordoost Nederland| Lelie zorggroep
Kern: Leiden van transities in de zorg (intern en extern geïnitieerd)
Eindverantwoordelijk voor 4 teams Hulp bij huishouden, 16 teams V&V, 4 teams Ambulante hulpverlening, 3 kleinschalige woonvormen en 8 externe zorgpartners/-ondernemers.
Hoofdtaken:
- Transities leiden, deels van buiten komend (WMO, AWBZ etc) en deels intern (zelforganiserende teams). Inclusief de bijbehorende noodzakelijke ombuigingen (bijv. bezuinigingen, concentratie van zorg in kerngebieden, productiviteitsverbeteringen)
- Integraal verantwoordelijk voor de regio (zorginhoudelijk, HR, identiteit, financieel, huisvesting/facilitair, ketenzorg, netwerken)
- Leiden, inspireren en faciliteren van 15 teammanagers/zorgondernemers zodanig dat zij de gestelde doelen met hun teams kunnen realiseren
- Creëren van optimale samenwerking tussen de merken en de producten in de regio.
December 2009 – april 2014 HR manager | Rivas Zorggroep
Kern: Professionalisering van de factor-HRM binnen de zorggroep (van operationeel uitvoerend naar business partner)
Hoofdtaken:
- Ontwikkelen Rivas Academie (bestaande uit de Rivas Vakopleiding, het Rivas MD-programma en reguliere bij- en nascholing)
- Leiding geven aan de afdeling HRM: 17 adviseurs, 2 teamleiders (waarvan 1 de Rivas Academie rechtstreeks aanstuurt)
- Verantwoordelijk voor ontwikkeling en bewaking van HR-beleid inclusief ken- en stuurgetallen
- Strategisch advies richting Raad van Bestuur en Lijnmanagement op het gebied van HRM
- Plaatsvervangend directeur Rivas Servicebedrijf (shared service center Rivas Zorggroep)
- Extern vertegenwoordigen van Rivas in regionale verbanden (werkgeversvereniging, Steunpunt Zorg & Welzijn etc)
- Lid van de Commissie Ethiek Rivas Zorggroep.
April 2008 – oktober 2009 HR manager | ZOA Vluchtelingenzorg
Kern: Professionaliseren HR-functie in samenhang met HR- en operationele doelen in het buitenland
Hoofdtaken:
- HR-eindverantwoordelijk voor ±12 landen in Afrika en Azië.
- Ontwikkeling HR-beleid in instrumenten voor ZOA internationaal
- Ontwikkelen en implementeren MD-traject,
- Harmonisatie arbeidsvoorwaarden managementposities wereldwijd,
- HR-advies aan de ZOA-landenorganisaties in Afrika en Azië.
Juli 2005 – oktober 2007 Directeur HRM | Veolia Transport Nederland BV
Kern: transitie van HR-beleid en afdeling zodanig dat dat gewonnen/verloren concessies efficiënt en effectief kunnen worden afgehandeld
Hoofdtaken:
- organisatie zodanig inrichten dat gewonnen/verloren concessies efficiënt en effectief kunnen worden afgehandeld
- Extern vertegenwoordigen van Veolia in de sector Openbaar Vervoer (werkgeversvereniging, Cao-onderhandelingen, onderhandelingen bij concessiewisseling)
- Beleidsontwikkeling, -advies en ondersteuning aan de directie en lijnmanagers op terrein van HR: HRM-beleid, rechtspositie, medezeggenschap, individuele zaken. Lid MT
- Beleidsafstemming met hoofdkantoor in Stockholm en Parijs en beleidsontwikkeling binnen de groep internationaal gezien
- Leidinggeven aan de concernstaf HRM.
Januari 1998 – mei 2005 Eigenaar/Interim manager | Van Haaften Wezeman
Diverse interim trajecten
- Fusie-directeur van het overkoepelend management dat wordt gevormd door 2 clusters met samen 12 scholen voor primair onderwijs
- Turnaround-manager van een landelijk werkende organisatie in de gehandicaptenzorg (destijds St. Dit Koningskind, nu Sprank)
- Interim manager bedrijfsvoering Alpha & Omega schoonmaak en services
Nieuwsgierig geworden? bel 06 51 445 995 voor een vrijblijvende kennismaking.